Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

The show must go on

Viken Skogs møteplass Tømmer og marked har i sin femårige levetid allerede rukket å bli en institusjon. Og i år samlet den over 600 deltak­ere, – mange skogeiere. Trakteringa og showfaktoren er høy. — Men så er det også et viktig mål å gjøre deltakerne stolte av næringa de er en del av, sier arrangør Helene Nygaardsvik Ruud til Norsk Skogbruk.

Og det tror vi Viken Skog får til. Alle deltakerne blir møtt utenfor av Arne Brimi som serverer aperitiffer på rød løper. Omkranset av bålpanne, kaffe og granbar i selskap med en hogstmaskin. Inne bidrar lokale talenter med kunstneriske innslag, mellom fagforedrag fra næringsaktører og politikere. Innimellom vises små filmsnutter med innhold fra Vikens virke.

Etter lunsj setter Hellbillies stem­ningen, før Ringnes Carlsberg deler ut alkoholfrie smaksprøver til alle og forteller om utviklingen av sine nye ølflasker av tre. Smaksprøven kan deltakerne nyte fra en Viken­trekopp.

Blant andre foredragsholdere var statsråd Sigbjørn Gjelsvik (Sp) som snakket om skogens muligheter i en urolig tid, makroøkonom Jan Ludvig Andreassen fra Eika Bank som pre­senterte et skråblikk på den grønne omstillingen og Johan Freij fra Danske Bank med en markedsanalyse.

Og Norske Skogs nye hovedaksjonær Geir Drangsland rundet av dagen med å markere at han kan komme til å representere et taktskifte i selskapet.

 

Les mer fra Norsk Skogbruk Nr 3